Fašizace výuky dějepisu ve školách
Přidáno v sobotu 26. 3. 2011
Od doby, kdy jsem se stal komunistou a pochopil jsem, že fašismus je nejreakčnější forma kapitalismu, jsem věděl o tom, že současný protilidový systém fašizuje společnost a podporuje pravicově extremistické hnutí, aby na svoji stranu získalo více nespokojených občanů než radikální pokrokové hnutí. Tato snaha buržoazního režimu je podmíněna tím, že kapitalismus se bude opět chtít zachránit pod fašistickou skořápkou.
Co jsem však nevěděl, že fašizace společnosti se v poměrně výrazné podobě šíří i ve školách, ve výuce dějepisu, dokonce na základní škole. Především v dějepisu, v kapitole novodobých dějin, se promítá falzifikovaný výklad dějin 20. století, který nesmírně nahrává fašistům. Jedná se především o výklad od roku 1918 do 50. let 20. století. V této etapě se nejvíce vyskytuje fašizace výuky dějepisu. Zkreslené jsou samozřejmě celé dějiny 20. století (a nejen ty). Jak se v 9. třídě na základní škole vyučují dějiny od nástupu Hitlera do skončení 2. světové války?
Fašizace výuky se promítá už v tom, že je ztotožňován krvavý nacistický diktátor a sluha kapitálu Adolf Hitler s významným představitelem komunistického hnutí a Sovětském svazu, s J. V. Stalinem. Přirovnávání nacistického Německa k socialistickému Sovětskému svazu je základem celé fašizované falzifikace dějin tohoto období. V horších případech je J. V. Stalin líčen jako daleko horší diktátor nežli Adolf Hitler. Při naší výuce jsme věnovali tři vyučovací hodiny „dokumentu“ (který však natáčeli buď buržoazní posluhovači nebo duševně narušení filmaři) o J. V. Stalinovi a jeho vládě v Sovětském svazu. O tom jsem psal před několika měsíci článek, proto nebudu obsah tohoto lživého filmu rozebírat. Chci však poukázat na fakt, že zatímco jsme se dívali na nepravdivý film o J. V. Stalinovi tři vyučovací hodiny, na film, který by upozorňoval na nacismus v Německu, jsme se nedívali vůbec. Už jen to je důkaz výrazné fašizace výuky dějin 20.století!
Už jen výklad učebnice a učitele o nacismu v Německu svědčí o fašizaci výuky dějepisu. Forma, kterou jsme se o nacismu v Německu učili, nebyla vůbec určená k tomu, aby upozorňovala na nebezpečí nacismu. Spíše byl nacismus v Německu vyučován jako něco nedůležitého, nezajímavého. Spoustu důležitých informací jsem se ve škole ani nedozvěděl nebo tomu učitel nevěnoval dostatek času. Ty nejdůležitější a nejviditelnější informace (které nešly skrýt) o nacismu v Německu jsme se učili, např. o koncentračních táborech a vyvražďování židů. Tomu však nebyl věnován téměř žádný prostor. Učitel tyto věci vykládal, jako by je ani nebylo potřeba vědět. Už jen z toho pramení, jak moc současná výuka dějepisu pomáhá v procesu fašizace společnosti, především u rané mládeže.
O pronásledování komunistů v nacistickém Německu jsme se pochopitelně neučili. Spíše to ještě vypadalo, jako by byl nacismus stejný „totalitní systém“ jako údajný komunismus (slovo socialismus učitel při výuce dějepisu VŮBEC nepoužívá). Ani jsme se pochopitelně neučili o tom, že Hitlerovi k moci pomohli kapitalisté a sociálfašističtí zrádci. Učitel při výuce nám naopak ještě rozebíral Adolfa Hitlera jako osobnost, místo aby poukazoval na krvavé následky jeho vlády. Hlavní bylo, abychom o Adolfu Hitlerovi věděli tři libovolné informace. Ty jsme se však učili poměrně kladné, nebo neutrální, např. o jeho nadanosti. Na počty jeho obětí učitel vůbec nepoukazuje, stejně jako učebnice! Dokonce nás učitel učil, že nacistická mládež – Hitlerujugend - je totožná s mládeží v socialistickém Československu - Pionýrem. Takže, když moje matka chodila do Pionýru, tak byla totožná s nacisty?
Dále učitel rozebíral fakta, jak moc byla nacistická ideologie oblíbená v Německu, kolik lidí vyjadřovalo Hitlerovi podporu. O široké německé veřejnosti, která Hitlera odmítala, jsme se neučili téměř nic. A přitom se proti Hitlerovi stavěla široká německá veřejnost a řada významných Němců. Mezi ně patří např. Albert Einstein, který po Hitlerově vítězství opustil Německo a emigroval do USA.
Hitlerovo řádění ve střední Evropě před 2. světovou válkou bylo také vyučováno tak, aby napomáhalo fašizaci společnosti. Podle učebnice byli vlastně českoslovenští buržoazní politici chudáci, kteří bránili Československo, aby nepřipadlo nacistickému Německu. O roli KSČ před 2. světovou válkou i během 2. světové války se vůbec nemluví. Stejně tak jsou do role chudáků stavěny imperialistické mocnosti, Francie a Velká Británie. Z výkladu učitele jasně vyplývá, že tyto státy vlastně musely Mnichovskou dohodou Československo zradit, že jim nic jiného nezbývalo.
Dále jsme byli krmeni údajem, že nacistická ideologie byla v Československu velmi populární. Nebýt mého zákroku, tak by učitel vůbec nepřipustil, že v Československu existovala i široká veřejnost, která nacismus nenáviděla. Většina Čechoslováků odmítala klečet před nacistickým Německem. Proto měla tak velký úspěch mobilizace a proto také Čechoslováci proklínali Západ za zradu v Mnichově a vyjadřovali sympatie Sovětskému svazu, ke kterému vzhlíželi jako ke svému velkému zachránci. O faktu, že Sovětský svaz byl připraven Československu poskytnout pomoc, se také nemluvilo. Když jsem to učiteli připomněl, odpověděl, že vlastně bylo správné, že Sovětský svaz o pomoc nebyl požádán. Prý by Německo nedokázal zastavit. Podle výuky bylo vlastně i správné, že jsme se vzdali nacistickému Německu.
Období druhé republiky není moc rozebíráno. Fašizace výuky je však vidět v otázce 15. 3. 1939. Podle výkladu výuky byl Emil Hácha pod obrovským tlakem donucen k povolení Němcům zabrat celé české země. Emil Hácha je stavěn do role chudáka, podobně jako další buržoazní politici.
Počátek 2. světové války je také vyučován tak, aby výuka nahrávala fašizaci společnosti. Učitelova výuka kladla velký důraz na pakt o neútočení mezi Německem a Sovětským svazem. Vůbec však nebyly vysvětleny historické podmínky, za kterých byl Sovětský svaz nucen s Německem jednat. S informacemi, že Sovětský svaz si z Německem rozdělili Polsko napůl a zaútočili na Polsko společně, to vypadá, jako by byl Sovětský svaz spoluviníkem vypuknutí 2. světové války. Druhou světovou válku však rozpoutal kapitalismus tím, že dosadil k moci Hitlera a tím, že imperialistické mocnosti, ustupovaly Hitlerovi s jediným cílem - aby nacistické Německo zničilo Sovětský svaz. O tom jsme se samozřejmě ve škole vůbec nebavili.
Po útoku na Polsko je Sovětský svaz líčen jako rovnoměrný viník s Německem. Je zdůrazňováno, že Sovětský svaz připojil ke svému území Baltské republiky, je zdůrazňována sovětsko-finská válka (samozřejmě ve falzifikované verzi). Vůbec se však nepřihlíží k tomu, že Sovětský svaz chtěl tyto republiky ochránit před Německem, které by je jinak zabralo. Podle výuky byly „oba totalitní režimy - nacismus a komunismus - prosazovány v zabraných republikách.“
Podle učitelova výkladu Sovětský svaz vůbec nepočítal s napadením ze strany Německa. To je ale nesmysl. Protože hlavní důvod, proč Sovětský svaz podepsal s Německem dohodu o neútočení, byl ten, že Sověti chtěli získat nějaký čas na přípravu na napadení Německem. V Sovětském svazu se v letech 1939 - 1941 armáda vyzbrojovala, některé průmyslové podniky byly přestěhovány za Ural. Nejen Sovětský svaz, ale i českoslovenští komunisté věděli, jaký je cíl ustupování nacistickému Německu imperialistickým Západem.
Fašizace výuky pokračuje až do konce 2. světové války. Je vyzdvihována role imperialistického Západu ve 2. světové válce, odbojáři v Protektorátu Čechy a Morava jsou také opomíjeni, především komunističtí. Dále se téměř nemluví o Slovenském národním povstání. S koncem 2. světové války je stále propagována informace, že Sovětský svaz osvobodil Československou republiku, protože nechtěl do republiky pustit Američany. Opět se nepřihlíží k historickým podmínkám té doby. To, co Američané předvedli na území naší republiky, jak bombardovali Plzeň,Gottwaldov, to si myslím, že z jejich „osvobozování“ stačilo! Nedovedu si představit, co by Američané dělali s naší republikou, kdyby jí měli „osvobozovat“. Navíc, jednalo se o předem určenou vojenskou dohodu. V Rakousku se jednalo o opačnou situaci. U Rakouska zase byli první Sověti, ale podle dohody museli počkat na americká vojska. Vyčítání Sovětům, že nechtěli pustit Američany do naší republiky, patří k snižování role Sovětského svazu při porážce fašismu. Američané však nebyli dostatečně silní, aby porazili nacistické Německo. Měli co dělat s Japonskem. Velká Británie se sotva ubránila Němcům a Francie byla ihned poražena. Kdo, když ne Sovětský svaz, by Hitlera porazil?
Fašizace výuky je viditelná i v prezentování falzifikovaného dějepisu v poválečném Československu a v 50. letech. I tady je prezentována spousta falzifikovaných informací. Nejvíce však fašizaci mladé generace napomáhá to, že je obhajován tzv. třetí odboj. Fašističtí vrazi, bývalí důstojníci SS, jsou považováni za oběti „komunistického režimu“. Do této role jsou stavěni už, když výuka dějepisu zavrhuje spravedlivé rozsudky nad německými zločinci po 2. světové válce. Ale i účastníci protikomunistického odboje byli buď zapřísáhlí přisluhovači kapitálu nebo fašisté. Jsou tito lidé hrdinové? Jsou ti, kteří zlikvidovali během šesti let v Protektorátu Čechy a Morava 360 tisíc lidí, našimi hrdiny? Ale i bratři Mašíni a jim podobní nemají k fašistickým praktikám daleko. Drtivá většina účastníků protikomunistického odboje byla poskládána z vrahů, zločinců, kolaborantů, kapitalistů a fašistů. Tito lidé nejsou hrdiny. Pro pracující lid jsou zločinci! Nikdy nic jiného nebudou. Někdo, kdo se snaží obnovit kapitalismus i za cenu 3. světové války nebo americké invaze a vzít tak pracujícím výsledky jejich práce, si žádné ocenění nezaslouží!
Mimochodem, naše škola se k fašistickým praktikám hodně přibližuje. Způsob, kterým mě sesadili z funkce předsedy školského parlamentu, je totožný s fašistickými způsoby, jak se zbavit politických oponentů. Já tedy mám s demokracií v buržoazní škole poměrně bohaté zkušenosti. Vím, co jejich demokracie znamená. Náš zástupce školy nedávno naznačil, že srovnávat komunismus s fašismem je ještě urážka pro fašismus. Podle něj je komunismus daleko horší nežli fašismus.
Tímto článkem jsem chtěl poukázat, kam až fašizace výuky na pouhých základních školách sahá. Nemluvím o středních a vysokých školách. Na fašizaci společnosti je třeba upozorňovat. Potkávám se s ní každý den, na různých místech, téměř ve všech sdělovacích prostředcích, i ve školní výuce. Nedovolme buržoaznímu státu, aby dělal z vrahů hrdiny, z hrdinů vrahy a z pracujících loutky!
PKR
www.komsomol.tym.cz